7 Ekim 2008 Salı

ertuğrul sağlam istifa etti


''Bugün Beşiktaş'ta kalırsam, şampiyon olacağına kesinlikle inandığım bir teknik direktör olarak şu anda karşınızdayım. Ama Beşiktaş'ın yetiştirdiği bir isim olarak, Türk antrenörlüğünün bir temsilcisi olarak, son günlerde bana yapılanları içime sindiremiyorum. Bize bu yapılanları kesinlikle hak etmediğimizi düşünüyorum. Ben görevdeyken başka bir isimle görüşülmesi bir tarafa, bazı medya mensupları ve kuruluşları üzerinden de bir yıpratma kampanyasıyla da maalesef karşı karşıya kaldık. Türkiye'de yerli hoca ile yabancı hocaya yapılan çifte standardın ortadan kaldırılmasını istiyorum. Kendime olan saygım, Beşiktaş'a olan sevgim, Türk antrenörlüğünün de saygınlığı için istifa ediyorum.''

diyerek ayrıldı ertuğrul sağlam. dün gibi hatırlıyorum samsunspor'da ki son sezonunu. aklımda bir fotoğraf var. bir kanepeye koyulmuş 3 forma vardı. fenerbahçe, galatasaray ve beşiktaş forması. en uçtada düşünen ertuğrul. beşiktaş formasını seçti o. ertesi sene şampiyon olan beşiktaşın en önemli futbolcusuydu. belki de en önemlisi oydu. süleyman seba 1 oyuncu aldı şampiyon yaptı takımı yorumları kazınmış aklıma bir de.

ertuğrul sağlam'ın bazı maç öncesi ve maç sonra açıklamaları yersiz ve yakışıksız bulundu. en son metalist maçı sonrası ve öncesi açıklamarı eleştirildi. doğruluk payı olabilir bu eleştirilerin ama medya karşısında konuşmakta bir tecrübe ister. görevde bulunduğu yaklaşık 1 buçuk yıllık sürede başarılı olmasada ortalama bir grafik çizmiştir. hele ki geçen seneki kadrosunu rakipleriyle kıyaslarsak normal sayabiliriz elbette. bu seneye de rakiplerine oranla lige iyi başladı. rakiplerinin boşluğunu değerlendirebileceğini düşünüyordum beşiktaş'ın.

özellikle bjk yönetimi geçen seneki puan kayıplarını hakemlere bağlayarak, takımın başarılı olduğunu iddia ediyordu söylemleriyle. burada da mantık hatası devreye giriyor tabi ki. madem takım başarılıydı neden teknik kadroya fatura kesildi 4 gündür. yönetim kendi yalışını hep başkalarında aradı. son 3-4 günde de ertuğrul sağlam'da buldu yanlışı. tabi ertuğrul sağlam bizim çocuk ya ondan geliyor bu kadar seviyesiz eleştirilier.

ertuğrul sağlam'ın istifa konuşmasında ki söylemlerinden biri de genç oyunculardı. ibrahim kaş, serdar özkan, aydın karabulut ve en son batuhan karadeniz beşiktaş formasını giyebilecek düzeye ulaştılar. bu oyuncular daha üstüne koyacaklardır. ama o oyuncuların önlerini açmak kolay değildir. fenerbahçe'nin alt yapısında çok oyuncu yetişmiştir ümit ve daha alt milli takımlarda oynama başarısı gösteren. ama içlerinde bir tek semih kalmıştır. onun da nasıl yırta yırta, parçalayarak, alın teriyle geldiğini biliyoruz.

ertuğrul sağlam'ı beşiktaş kaybetmiştir. aynı rıza çalımbay gibi. muhtemelen o da bir anadolu takımında devam edecektir uzun süreler. işte bu yüzden korkuyorum atkutların, bülentlerin, oğuzların, rıdvanların fenerbahçe'ye teknik direktör olmasından.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ertuğrulun işi sinan enginle çalışmayı kabul ettiğinde veya zorla kabul ettirildiğinde bitmişti.

yazık oldu.
bjk'deyken teknik olarak beğenmediğim bir teknik adamdı.

yalnız asıl sorunun demirören olduğu ve o gitmeden bjknin türkiye kupası dışında hiç bir başarı kazanamayacağı da değişmeyecek bir gerçek.