6 Ekim 2008 Pazartesi

bitter çikolata


çoğu kişi sever çikolatayı. çikolatanında envai çeşidi vardır. sütlüsü, fındıklısı, fıstıklısı gibi. içlerinde biri vardır ki üvey evlat muamelesi görür. bu çeşidin adı bitterdir. onu ekseriyetle sütlü çikolatanın altında, yanında, balya balya kalmış siyah halinden tanırsınız. halbuki onu çikolata imalatçıları has evlat yerine koyar. gidip pastahaneden bir kutu çikolata aldığınızda yarısı sütlü yarısı bitter çıkar. o kutu açılınca insanoğlu ilk sütlüye abanır. misafire ikram edersiniz gider sütlüyü alır.geçtiğimiz bayram bir deney yaptım. sütlü çikolataları bitter çikolatanın altına sakladım, uzattım misafire. misafir dolandırdı elini bi sağa bi sola. farkettim ki sütlü arıyor. ''al al'' dedim, daha bi yaklaştırdım çikolata kasesini. karıştırdı, karıştırdı buldu sütlü çikolatayı kasenin içinde. bu deney sonucuna bakarak misafire kızgınlığım olamaz tabi ki. benim kızgınlığım çikolata imaltçısına. çikolata imal edip de bir kere olsun bu deneyi yapmamış insana kızgınlığım. hiç mi görmüyor acaba yarısı boşalmış çikolata kasesindeki ezici bitter oranını. aslında bitter tiramisunun üstüne koymalıktır, içkinin yanına mezedir.

Hiç yorum yok: