12 Aralık 2008 Cuma

Cemal Aydın


Cemal Aydın bu sene özellikle merakla izlediğim bir başkan oldu. İlk izlediğim maçları 2. haftadaki Trabzonspor maçıydı. Maç esnasında yönetim aleyhindeki tezahuratları anlamadım, henüz ligin başı nedir dedim. Sonra başkan bazlı olduğunu farkettim. Çok üstüne düşmesem de sonraki haftalarda iç saha maçlarında istisnasız tepkilerin devam ettiğini gördüm. Her maçın başlangıcından itibaren başkana yönelik tezahuratlar yapılıyor ve maçın gidişatına göre tepkinin dozu ayarlanıyordu. Fakat nadiren alınan iyi sonuçlar da durumu değiştirmiyordu. Bu sezon iç sahada ilk puanın 10. haftada alınması da taraftarı ateşledi tabi. Yalnız dikkatimi özellikle çeken 2 şey vardı. Tribünler başkanı istifaya çağırmakla yetinmiyor yüksek dozda küfürlerle eylemlerini destekliyorlar, başkan ise ısrarla taraftarın ve kulübün kendisini çok sevdiğini söylüyordu.

İlerleyen haftalarda önce Fenerbahçe'yle daha sonra da Galatasaray'la oynadıkları maçı izledim. Bu iki maçta da durum pek farklı değildi. Skordan yana sıkıntının yaşanmadığı dakikalarda tribünler sahadan kopup başkana yöneliyor ve bu durum çoğu zaman takımı da etkiliyordu. Mevcut duruma anlam veremedim. Bugüne kadar sadece yüksek tansiyonlu maçlarda duyulan küfürler, artık her maç Ankaragücü taraftarından başkana savruluyordu. Benim için asıl şaşırtıcı olan da Cemal Aydın'ın buna 15 hafta boyunca katlanmasıydı. Merak edip araştırdığımda önceki yıllarda da benzeri durumların yaşandığını, Cemal Aydın'ın ise uzun süre tek taraflı demeçlerle durumu gözardı ettiğini gördüm. Son olarak geçtiğimiz Şubat ayında görevinden ayrılmasının ardından yeni bir aday çıkmaması üzerine görevine geri dönen başkan haliyle tekrardan kabul görmedi. Hatta öyle ki kendisinin, bir yandan 'taraftarın kendisine taptığını' söylerken bir yandan Ankara'da korumalarla gezdiği söylenir. Bildiğim kadarıyla mevcut öfkenin en önemli nedeni alınan başarısız sonuçlardan ziyade, kulübün sürüklendiği borç batağı ve taraftarın gözardı edildiği yönetim modeli. Başka ve daha önemli nedenleri varsa bildiğiniz yorum bölümünde paylaşın lütfen...

Son olarak geçtiğimiz haftaki Galatasaray mağlubiyeti ardından görevinden istifa eden Cemal Aydın, en son Fenerbahçe maçından önceki hakem polemiği ve telefon bağlantısı şovuyla gündeme gelmişti. Maç öncesi hakemi aradığı tespit edilince maçın hakemi değiştirilmiş, sonrasında kameralar önünde hakemi tekrardan arayarak "ben sana ne dedim" tarzı bir şov yapmıştı. Maç sonlarında kameralar itinayla maç yorumlayan başkanın bu şovu sonuncusu oldu ve geçen hafta istifa etti. Şu an görevi Serdar Özersin devralmış durumda. Kendisini tanımasam da bilinen büyük borcun ve külfetin altına girmesinden ötürü kendini kutluyorum.

Hiç yorum yok: