3 Eylül 2008 Çarşamba

bürokrasi #2


3 gündür sütlüce'de bulunan askerlik şubesine git gel yapıyorum. 1. gün gittim daha binanın içine girmeden 2 saat dışarıda bekledim. bi kaç evrak verdiler doldurduk ettik derken öğle paydosu gelmiş. 1 saat öğle paydosunu bekledim. sonra geçtim sıraya 1 saat bekledim sırada. daha önceden bekliyordum zaten bekleyişleri. her neyse girdim bi damga vurdu içine numara yazdı yarın gel dedi. eyvallah.

ertesi gün gittim. beklemenin sonu yok. askeriyenin öğle paydosu da bir garip. adamlar 12 de öğle paydosuna çıktı. saat 2 de geri geldiler. şimdi sıkı durun mesai bitimi saat 4. ulan 2 saatlik mesai mi olur. 2 saat boyunca 15 tane adama bakmadılar. bende 17. idim. saat 15:45 gibi kapıdan içeri zor attım adımımı. türkiye'nin neresinde olursanız olun eğer kapıdan içeri adımınızı atıyorsanız o işiniz bitmiş demektir. hayır arkadaş bitmedi işim. bakmadılar bana. adam kapatıyorum dedi kapattı. yarın sabah gel çekiyorlar. sıradan bir devlet dairesi değil ki ortalığı karıştıralım kavga edip işimizi halledelim. yarın sabah bir daha gideceğim.

diyor ki memleketine git 2 saatte hallet işini. iyi güzelde ben niye memleketime gideyim. gitsem zaten askeriyenin yolunu bulamam oralarda. ayrıca burada 2 saatlik mesai yi konuşan da yok. ulan 15 kişi anca almışlar içeri bu nasıl çalışmadır. koskoca 1 günü sırada bekleyerek ve hiç bir işimi halledemeyerek eve gelmişim.

sırf bu bürokrasi yüzünen, kıçını kaldırıp işlerini yapmayan devlet memurları yüzünden gram hakkımı helal etmiyorum bu memlekete. her türlü vergimi ödüyorum ama hiçbir işimi zahmetsiz halledemiyorum.

yarın yine gidicem muhtemelen 2 saat sıra bekleyip gereken 1 damga yı daha vurduracağım. sonra gidip muayene olacağım ve aynı sıraya yine gireceğim. bir de fax çekilip 1 gün faxın geri gelmesini bekliyormuşuz. sonra bana 1 sene sonra askere alacaklarını söyleyecekler. bi de onu erkene almak için uğraşacağım. bu hafta içi işlemlerin biteceğini sanmam. sonrada bana vatanını seviyormusun diye soruyorlar. ben böyle vatanı sevmiyorum arkadaş. vatan benim gibi vergisini zamanında ödeyen, her türlü vatandaşlık görevini yapmaya çalışan adamı sevsin arkadaş.

* * *

talento'nun eklentisi:

Massimo
kardeşimin izniyle küçük bir ekleme yapmak istiyorum. Dün aklımda aynı başlıklı bir yazı yazmak vardı, aynı memlekette yaşadığımızdan Massimo yazmış sağolsun.

2 gün önce sürücü belgesi parası yatırmak için vergi dairesine gittim. Saat 11 civarıydı, siesta saatinde yakalamışım. Ortam kalabalık da sayılmaz. Numara sistemi yok ve kimse kimseye "sizin ne vardı?" diye sormuyor. Birini zorla yakalayıp kim alıcak bu parayı dedim, sistem arızalı dedi. Ne zaman düzelir dedim, belli olmaz öğleden sonra uğra dedi. Bu konuşmanın geçtiği noktada duvarda bir tabela asılıydı ve üstünde şöyle bir şey yazıyordu:

"Burada tanıdık aramanıza gerek yok, çünkü burada herkes tanıdığınız..."

1 yorum:

Gerilla dedi ki...

daha kötüsü benim başıma gelmişti. Önce eksik imzayla ankaraya sevkettiler. ankara tekrar sevk için geri yolladı şubeye tekrara gittim albay şimdi yok öğleden sonra gelir sen de o zaman gel dediler. öğleden sonra gittim şimdi albay ve personel kan veriyor 3'te gel dediler. 3'te gittim bitmedi 4'te gel dediler. 4 'te gittim 4:15'te içeri aldılar. onlar belgeleri hazırlayana kadar albay gitti. yarın 10:30'da gel albay anca gelir dediler. garanti olsun diye 11'de gittim daha gelmedi 13:30 gel dediler. 13:30'da gittim albay yine yoktu ama saolsun bir ara uğrayıp belgeri imzalayıp gitmiş.