7 Mayıs 2009 Perşembe

Şampiyonlar Ligi Finali


Yıllardır beklediğimiz final direklerden dönmek üzereydi ki son anda Iniesta'nın golüyle geldi. Manchester United'ın sekteye uğramamakta ısrar eden başarılı çizgisi, Barcelona'nın da 3 sene önce olduğu gibi tekrardan galaksinin en iyi takımı olarak görüldüğü döneme rastlaması finali ayrı bir havaya sokuyor. Dünkü maç yazısında da belirttiğim gibi -bana göre- Chelsea'nin hak ettiği turu neyse ki Barcelona geçti. Çünkü şu an itibariyle Avrupa'nın şu an için gözle görülür en büyük 2 takımı karşılaşacak finalde. Şampiyonlar Ligi'nin layığı da budur diye düşünüyorum.

27 Mayıs'ta Roma'da, Messi ile Ronaldo'yu bir arada izleyeceğiz. Barcelona'da Abidal ve Alves'in cezaları Ronaldo'yu Messi'nin bir adım önüne çıkarabilir. Kimin daha büyük futbolcu olduğunu görmek için bu maçı bekleyenler sağlıklı bir ölçüm yapamayabilirler bu nedenle. Ama şahsi kanaatim bugünün en büyük yıldızının Messi olduğu yönündedir. Ronaldo'nun duran top, uzaktan şut, hava topları gibi büyük artılarının olduğu açık. Ama ben Messi'yi futbol zekası ve yetenek açısından Ronaldo'nun bir adım önünde görüyorum. Bu konuda Messi'nin beraber oynadığı orta saha oyuncularından söz etmek mümkün ama Xavi ve Iniesta'nın kendisine yaptığı katkı kadar Messi de onlara aynı katkıyı sağlamaktadır.

Barcelona - Manchester United finalinden girip farklı bir konuda kendi kendimle tartışmaya başladım. Görüldüğü üzere işin içinden layığıyla sıyrılamadım. Umarım iki tarafa da haksızlık etmemişimdir. Messi benim gözümde bir adım önde, olay bundan ibaret. 27 Mayıs'a henüz 3 hafta var. O zamana kadar çok şey yazılıp çizilir. Umarım seyir zevkini bozacak sakatlıklar yaşanmaz.

1 yorum:

Juan y Fer dedi ki...

Hello
the teams with more "talento" will play the final. I think is the best news for the Champions League´s final
Regards,
http://saqueneutral.blogspot.com/
(a blog about sport in English and Español)