24 Haziran 2009 Çarşamba

Slumdog Millionaire


İlk başta filmden beklediğimi bulamadım diyeyim. Hele ki 8 oscar lafını duyduktan sonra. Arkadaş tavsiye ettiğinde, ''hint filmi mi? la la la laaaa aaa diye oynuyorlar mı bari?'' diye sormuştum. Heralde ilkokul yıllarından sonra izlediğim ilk hint filmi oldu. Bizde ki ''Kim 500 milyar ister'' yarışmasının hint versiyonu olan yarışmada yarışan hintli bir gencin, çıkan sorulardan yaşadıklarını anlatan bir film. Şarkı söyleyip, oynamıyorlar filmde. Yalnız eski türk filmleri ile hint filmlerindeki benzer aşk teması işlenmiş. Bunun içine biraz da ''cidade de deus'' koyun. Hemen hemen böyle bir film. Kötü demiyorum. İzleyince mutlaka beğeneceksiniz. Hindistan'ı anlatan sahneler güzel işlenmiş. Ben de beğendim filmi ama 8 oscar verecek kadar beğenmediğimi rahatlıkla söyleyebilirim.

3 yorum:

wjker1982 dedi ki...

Yapma gozunun yagini yiyeyim;

Slumdog Millionaire,son zamnalarda cekilmis en gercekci,en vurucu en icten film.Son yillarda Oscar alan filmler icinde tek gecerim.Kusura kalma film zevkini bilmiyorum ama biraz Oscar tarzi degil MTV Film Awards tarzi filmleri sevdigini dusundum.

Haa ben acikcasi her turlu tarzi da severim,Transformers i da bir solukta izlerim,Slumdog Millionaire ide.ama 100 yil sonra Transformers degil ama Slumdog Millionaire ayakta kalabilir

İlker Yılmaz dedi ki...

aslına bakarsan MTV Film Awards tarzı filmlerden hiç hazetmem :)

Slumdog Millionaire tarzı filmleri çok beğenirim. Kötü demiyorum zaten. izledim güzel film ama bir daha izleyim gibi bir düşüncem yok.

bu arada ne transformers, batman, superman gibi filmleri de hiç izlemediğimi söyleyeyim.

firat selcuk dedi ki...

8 oscar almasına ragmen sevmemis olmanın sebebi verilen oscarların hangileri olduguna bakınca ortaya cıkıyor..

en iyi film ve en iyi yonetmen dalında odul aldı ki dark knight dısında en iyi film dalında bunun kadar odulu hakeden baska bir film yoktu.. benjamin button iyi filmdi ama bu tip bir odul toreninde en iyi olabilecek turden degildi..

en iyi yonetmen de kosulları ve filmin butununu dusununce hakedilmis oldu..

bunun dısında kazandıgı oduller de muzik, kurgu vs. dalında.. yani izleyiciyi memnun edecek en iyi gorsel efekt, en iyi erkek/kadın oyuncu, en iyi yardımcı erkek/kadın oyuncu dallarında bir odul yok.. bu yuzden 8 oscar almıs olmaları ilk basta insanı sasırtsa da bu acıdan baktıgımız zaman aslında 8 oscarın izleyici icin degil bu endustrinin icindekiler icin degerli oldugu cıkıyor ortaya..

sanırım anlatabildim derdimi :)