26 Haziran 2008 Perşembe

türkiye : 2 - 3 : almanya


maçı bahadır'ın evinde izledim. sağolsun maç öncesi bize yemek ikramında da bulundu. yemek sonrasında salonu tribün haline gelmiş vaziyette buldum. bana sadece biramı içmek ve çerezimi yemek kaldı.

çok çok iyi başladık maça. orta sahada her topa bastık. çok iyi kısa paslar yapıyorduk orta alanda. kolay top kaybetmeyen, pas trafiği sağlam olan bir takım görüntüsü sergiledik. ayhan'ıyla, hamit'iyle, aurelio'su ile yapabiliyoruz bunları. tuncay'ı, arda'sı, topal'ı olunca da yapabiliyoruz. almanlar ise topu şişirmek zorunda kaldı. sarkan topları topal çok iyi topladı. geniş alanda da defansif etkinliğini gösterdi topal bu maçta. semih yaptığı koşularla alman defansını çok zorladı. bu koşulardan oluşan boşluklara kazım girerek pozisyon bulmaya başladık. artık milli takım için taktik yorum yapmaya da çekiniyorum maç içinde, maç öncesinde ve maç sonunda. çok garip takım olduk. ahmet çakarın dediği gibi mistik güçlere hiç inanmayan ben bile artık mistik güçlere inanmaya başladım. top direkten dönünce içime kurt düştü. biz bu değildik daha önceki maçlarda. hayırlısı dedik devam ettik. kısa bir süre sonra yine kazım'ın içeriye girmesiyle golü bulduk. sonrasında çok pis bir gol yedik. yediğimiz gol bu defans hattına göre çok masum bir goldü. daha fazlasını istemek haksızlık olur bu defans tandeminde.


ikinci yarı ise alman takımı silkenmiş olarak geldi sahaya. ama kesinlikle bizim ilk yarıda yapabildiğimiz pas trafiğini yapamadı almanya. kazım, ayhan ve uğur oyundan düşünce bocaladık bir hayli. terim değişiklikleri erken kullanmak istemedi heralde. çünkü bariz yıkıldık orta alanda. rüştü'ye güvenmediğimi hırvatistan maçında da belirttim. hatta o maçta ki performansını beğenmediğimi de belirttim. rüştü yine bir yan topta yapacağını yaptı. işte bana acıyı tattıran nokta burası. ilk yarı harikasın, ikinci yarı oyundan düşmene rağmen almanya senin kadar bile oynayamazken golü yiyorsun. hırvatistan maçında golü attık bitti. ama bu maçta bitmedi işte. erken bulduk golü. hem de bu atılan gol mistik güçlerin hediyesi değildi. buram buram sabri yeteneği kokan, buram buram semih bitirişi kokan harika bir goldü. yediğimiz 3. gol için kimseye kızamıyorum. 2 dakika defans yapmayı beceremeyen bir takımız. kademe hatası bir gol. ne diyebilirsin ki topal'lı sabri'li defansa. ben sadece helal olsun diyiyorum. sadece kazım, uğur ve ayhan'ın son 30 dakikasını eleştirebilirim. onu da eleştirmek istemiyorum bu maçta.

bundan önceki 3 maç her türlü eleştire açıktır ama bu maç alkışa değer bi maç oldu milli takımımız için. turnuvanın en güzel hareketlerini yaptık bu maçta. işte bi son son dokunuş, bi son bitiriş vardır. buralarda arda'yı aradık. arda'yı da nasıl kaybettiğimiz malum. hakem rezaleti yaşandı bu maçta. en beğendiğim oyunculardan biri olan lahm bugün maymun oldu sol bekte. yaka paça indirdiği zamanlar oldu hala rahat rahat dolandı sahada. bir sarı kartı gösterme cesareti bulamadı hakemler.


bu takım sonuçta türk milli takımıdır. turnuva öncesi kadro seçimini çok fazla eleştirmedim hocamızın. olumsuz olarak eleştirilmesini de yanlış buluyorum. bence her hoca güvendiği isimleri kadroya çağırması lazım. iyi bir turnuva oldu bizim için. dangamızı vurduk. bugün maçı ileyen herkese şu lafı dedirtmişizdir. ''almanya'ya boşuna turnuva takımı demiyorlar''

Hiç yorum yok: