29 Haziran 2008 Pazar

tchau zico


zico geçti fenerbahçe'den bir elveda bile diyemedik bu blogdan. geldiği günden gittiği her güne kadar tartşıldı zico. ben de üşenmedim 2 sene önce ki msn iletilerimi buldum. talento ile birlikte zico yu konuşuyoruz.

***


tarih: 05.07.2006 - saat: 01:52:19

massimo: zico'yu almışız abi.

talento: abi cidden çok kötü oldum öğrenince. kötü hoca getirmesinde değilim. insan şunu düşünür, 100. yıldayız, kötü hoca getirirsin ama inceden bi kariyeri olur. abi adam 15 yıldır japonya'da. avrupa'da çalışmamış, kulüp çalıştırmamış, olmayacak şey abi.

massimo: tamamen rezalet. içine etti 100. yılın aziz yıldırım. yok istifa etmeler sonra geri gelmeler. programı sıkıştır. 15 gün içinde zico'yu getir. başka getiremezsin ki zaten. hoca mı kalır şu durumda.

talento: abi hoca olmaz olur mu. kupadan getirirsin yine. para verirsin biraz daha.

massimo: zico tutunamaz, 10 ay sonra yeni hocayı ararız biz. seneye bu zamanlar başka hocamız olur söyleyim. taraftar inanmıyor bi kere.

talento: inşallah g** oluruz ama pek mümkün değil. şampiyon yapar bi şekil ama olay o değil. en azından bizi gruptan çıkaracak, çeyrek final oynatacak biri olsaydı.

massimo: transfer konusundada ben şüpeliyim. anelkayı da satarlar buraya 3 tane dandik brezilyalı gelir. görürsün bak.

talento: tek şey söylüyorum.. inşallah bu konuşma kıyısından köşesinden bize kapak olur...

***

zico geldiği ilk gün bunları konuştuk talento ile. tabi bunlar sıcağı sıcağına yapılan, 2 sene sonra di massimo talento adlı blogda yayınlanmayı beklemeyen konuşmalar. sonuçta düşüncemizde belliydi ama. zico, talento'nun sözünü ettiği çeyrek finali o sene olmasa da 1 sene sonra yaşattı bize. benim sözünü ettiğim 3 brezilya'lı (lugano'yu da dahil edelim buna) çeyrek final başarımızda önemli imzalar atmış isimler. (-ki bunlardan biri sağ tarafta bana işaret çakıyor).
zico ile elde ettiğimiz avrupa başarılarını zico'nun tecrübesine, soğuk kanlılığına ve futbolcuları iyi motive edebilmesine bağlıyorum. zaten fenerbahçe'nin oturmuş bir oyun sistemi vardı. zico yeni bir sistem getirmedi takıma. zico, futbolcuları ile iyi anlaşan, kavga etmeyen, herkese saygılı, çok kaliteli bir insan. bu özellikleri herkesin dilinde. keşke onun kadar bende insanlara saygılı 0labilsem. zico'yu eleştirdiğim nokta eldeki mevcut imkanlardan yeterince faydalanamaması. volkan - gökhan gönül, lugano, edu, r.carlos - selçuk / deniz / maldonado, aurelio, deivid, kazım / uğur / vederson, alex - kezman / semih çemberindeki 16 oyuncu ile döndü koca sezon. bu 16 isimden 8 inin yeri her zaman garanti idi. takımda ki rekabeti arttıramadığını düşünüyorum. bunun yanında türkiye liginde tek forvet oynatması, avrupa amaçlarından önce ve sonra kaybedilen puanlar şampiyonluğu kaybettirdi. avrupa başarısı için alkışlamak gerek. avrupa'da daha iyisini heralde kimse yaptıramazdı bu takıma.

yaptıklarından ötürü teşekkür borcumuz var zico'ya. fenerbahçe'nin avrupa'da ismi son 2 yılda duyulduğu kadar 99 yılda duyulmamıştır. tüm dünyanın saygısı var zico'ya. platini geliyor, zico gidiyor, muhabbet sohbet gırla geçiyor. lobi faaliyetleri de oluşuyor tabi. uzun lafın kısası, 0brigado zico, tchau...

1 yorum:

Sencer Yücel dedi ki...

Hahahahaa süpermiş. O değil de bu kadar mı tersi çıkar. Sonradan yazılmış gibi...