17 Nisan 2009 Cuma

Cezai Müeyyide


Cezalar açıklandı, beklenene paralel sonuçlar çıktı. Çeşitli yorumlar okudum, genel tepkiler Emre, Volkan ve Sabri'ye gelen cezalar üzerine. Tek tek bakalım kim hangi cezayı neden almış olabilir.


Lugano - 5 Maç: Tahminler 5'ten açılıyordu zaten. Kimse için sürpriz olmadı. Az bulanlar varsa, olur mu öyle şey diyemem. Zira Emre'yi açık açık dövdü arbedede.

Emre - 2 Maç: Benim bu cezadan anladığım, görüntüler itibariyle çok suçlu bulunmamış Emre. Biraz Lugano'nun burnundaki kan ve karnındaki diş izlerinin etkisiyle kendisine direkt kırmızı kart ritüeli uygulanmış.

Semih - 3 Maç: Arda'ya attığı 2 yumruğun faturası diyelim. Cezasına razıdır muhtemelen.

Arda - 3 Maç: Semih'in kader mahkumu. Savunmasında "O başlattı" deme hakkına sahip. Ama hedefi şaşırmadı.

Sabri - 2 Maç: Bildiğim kadarıyla Emre'nin boğazını sıkma hareketinden aldılar Sabri'yi. Emre'nin birkaç hafta önce canlandırdığı boğaz kesme hareketine 1 maç verilmesinden yola çıkılmış ve durumu uygulamaya döken Sabri'ye 2 maç verilmiş diye tahmin ediyorum.

Volkan - 3 Maç: Günün fiyasko kararı. Televizyonda, yaptığı hareketin tamamını göremedik. Ama bence alacağı ceza ortalama düzeyde olamaz. Ceza almış olmasına bakılırsa Volkan suçlu bulunmuş. Bu suçun cezası da 3 maçsa Pascal'a ayıp edilmiş. Standardın sağlanması için ya ceza verilmemeliydi ya da Pascal emsalinden devam edilmeliydi. Havada eyyam kokusu var.

Adnan Polat - 45 Gün Hak Mahrumiyeti: Yıllardır yöneticilere verilen en vasıfsız ceza. Tabi bunun için kimseye kızamam. Bir başkana ne ceza verilir ki başka. Adı var sadece dediğim gibi, 45 değil 90 gün olsa pek umursamazdı sanıyorum Adnan Polat.

Galatasaray - 1 maç seyircisiz oynama, 1 maç saha kapama: Taraftarı bir yana bırakırsak, kulüp yönetimini az da olsa teselli etmiştir bu ceza bence. Zaten düşük bir ortalamaya oynayan takım iddiasını tamamen kaybetmişken tribünden pek bir şey bekleyemezdi. Ama Süper Lig'de takımı olmayan İzmir, kapanan sahaların kurtarıcısı olmaya devam edecek gibi. Dediğim gibi, taraftar üzülmüştür elbet ama yönetimin üzüntüyü paylaştığını pek zannetmiyorum.

Fenerbahçe - 40.500 TL: Para cezalarına pek kafa yormam. Sportmenlik, centilmenlik, vb. nedenlerden ötürü verilmiş para cezası işte.


Genel olarak bakıldığında Volkan'ın cezası dışında ciddi bir sıkıntı görmüyorum ben. Sadece ceza detaylarını okurken sahaya giren seyirciyle ilgili bir madde göremedim. Zannediyorum o da "taraftarların ve sporcuların neden olduğu saha olayları" dahilinde değerlendirmeye alınmıştır. Tabi Samet'in kafasına gelen kanyak şişesi de buna dahil olmalı. Zira gerekeni yapacaklarını gerine gerine söylerken, gözlerinden hiçbir şeyin kaçmayacağı ifadesi hakimdi Mahmut Özgener'de. Kamu vicdanı rahatlamıştır diye umuyorum ben de. Zira ben kuş gibi hafifledim.

2 yorum:

cikkoleite dedi ki...

Arda Fenerbahce taraftarina yaptigi o yumruk hareketi cezasiz kaldi “Aynı müsabakada, GALATASARAY A.Ş. sporcusu ARDA TURAN’ın rakip takım oyuncusuna yönelik kural dışı hareketi nedeniyle takdiren 3 RESMİ MÜSABAKADAN MEN CEZASI ile cezalandırılmasına” deniyor! Volkan seyirciyi tahrik ediyor diye 3 mac ceza aldi Arda taraftara yaptigi o hareketle kimseyi tahrik etmemis demekki!

hakantt dedi ki...

Sabri - 2 Maç: Bildiğim kadarıyla Emre'nin boğazını sıkma hareketinden aldılar Sabri'yi. Emre'nin birkaç hafta önce canlandırdığı boğaz kesme hareketine 1 maç verilmesinden yola çıkılmış ve durumu uygulamaya döken Sabri'ye 2 maç verilmiş diye tahmin ediyorum.

demişsin ama sabri o hareketten dolayı hakem zaten sarı kart verdi ne zamandan beri sahada hakemin verdiği karar göz ardı edilip ceza kesilir oldu .

hakem görmemiş olsa eyvallah denir ki hakem görmemiş bizde tv görüntülerinden ceza verdik .

Emre B. ana avrat sövecek yerden kaldırmaya çalışırken tekme tokat sallıyacak tehdit edecek ceza yok Sabri gariban ne de olsa taraftarıda çok sevmez sahiplenen yok vyur abalıya .

kazım*2 neden cezasız kaldı

Emre nasıl iki maç aldı hep tartışılır

hep eyyam hep eyyam
devam...