2 Aralık 2010 Perşembe

2018 Rusya - 2022 Katar


2002 Dünya Kupası sırasında bir Alman, 4 yıl sonra kendi memleketinde oynanacak olan kupa için kendince bir fikir üretmiş ve tam 4 yıl boyunca hergün kumbaraya 1 euro atmaya başlamış. Böylelikle Dünya Kupası maçlarını doya doya izleme imkanına erişmiş. Alman'ın hesabını bu topraklarda uygulamak imkansız gibi birşey. Zaten 4 yıl sonraki kupa da Brezilya'da. Bu matematikle yol paramızı bile çıkaramayız. Hem bilmiyorum aranızda küçükken kumbarada biriktirdiği paraları elle tutulur bir şeye harcayan var mıydı? Daha doğrusu o para orada birikiyor muydu diye de sormam icap edebilir. Bıçakla az eğip bükmedik canım kumbaranın ağzını. Uzun lafın kısası, 2018 Dünya Kupası Rusya'ya, 2022 Katar'a verildi. Olur da belki birisi 'ben yaparım aga' diyerek, para biriktirmeye başlar diye yazdım.

Pek detaylı olarak kimler neyi vaad ediyor diye bakmadım ama daha önce düzenlemeyen bir ülkenin kupayı düzenlemesi beni memnun ederdi. Zaten hem Rusya, hem Katar söz verdiklerini yapabilecek ekonomik güce sahip ülkeler. Tanıtımları da son derece güzeldi. Bizim açımızdan işin ekstrası olarak dillendirilen, 'Rusya yakın, gidelim kanka' ayakları falan. 8 sene sonra kim öle, kim kala. Bir de Katar'ın yüzölçümü 11.437 km kare imiş. Konya 39.000 km kare. Siz hesap edin gerisini.

Hiç yorum yok: